
Däckproducent från Japan. Specialitet, hög prestanda i mellanprissegmentet.
Vi levererar enbart däcket. Om det finns en fälg med på bilden är det endast i illustrativt syfte.
OPEN COUNTRY U/T har utvecklats för att tillgodose kraven från förare av moderna pickups och stadsjeepar om ett tyst däck som erbjuder bekväm körning, stabila köregenskaper och låg bränsleförbrukning i stadstrafik.
Med sin funktionella mönsterdesign och särskilt utvecklad silica i gummiblandningen uppnår OPEN COUNTRY U/T målet med ett lågt vägljud, förbättrad bränsleförbrukning, utmärkta köregenskaper och bromsprestanda på både våta och torra väglag.
Förstärkt däcksida
Goda köregenskaper och god kurvtagning
Särskilt utvecklad silica i gummiblandningen
Förbättrad prestanda på våt och torr väg och lågt rullmotstånd
Spirallindad bälteskonstruktion
Förbättrade köregenskaper i höga hastigheter och exakt likformighet
Förstärkt kanttråd
Förbättrad kontroll och stabilitet
Utvecklad gördelkonstruktion
Utmärkt hantering i höga hastigheter
2 Stomlager
Goda köregenskaper
Optimerad mönstersammansättning
Optimerad placering och storlek av mönsterblocken för att förbättra åkkomforten och minska ljudet
Varierade mönsterblock
Reducerar ljudnivån
“Silent Wall”
Tät tandning i mönstrets spårvägg för att minska ljudet
“Multi-Wave” sajpningar
God kurvtagning på grund av förstärkta laterala block
Förebygger oregelbundet slitage
Däcketikett/effektivitetsklasser
EU-däckmärkning/ Effektivitetsklasser
Den Europeiska unionen har introducerat EU-däckmärkningen via föreskrift (Nr. 1222/2009) på ett identiskt och bindande sätt för alla medlemsländer i EU. Den gäller däck till personbilar, lätta kommersiella fordon och tunga kommersiella fordon som producerats efter 1/7 2012.
Tre olika områden testas: rullmotstånd, blött grepp och bullernivån däcket producerar när det rullar på vägen.
Följande påverkas inte av EU-däckmärkningen: regummerade däck, professionella terrängdäck, racingdäck, däck med ytterligare enheter för att förbättra grepp, som spikdäck, nödhjul av typ T, speciella däck för montering på fordon som registrerades för första gången innan 1 oktober 1990, däck med en maximal tillåten hastighet på 80 km/h, däck för fälgar med en nominell diameter på maximalt 254 mm eller 635 mm och uppåt.
Med denna föreskrift ämnar Europeiska unionen att främja ekonomi och ekologisk effektivitet i vägtrafiken, förbättra vägsäkerheten och även ge konsumenter bättre produkttransparens och samtidigt aktivt hjälpa dem i beslutstagandet.
Redan under implementeringen har experter kritiserat det faktum att EU-däckmärkningen tyvärr visar för få produktegenskaper. Utöver rullmotstånd, blött grep och bullernivå, som är fokus för EU-däckmärkningen, har däck många fler viktiga och säkerhetsrelaterade produktegenskaper, som förmågor vid vattenplaning, körstabilitet, livslängd, bromsegenskaper på torra och blöta vägar, beteende vid vinterväglag etc.
Däcktillverkare påpekar att testresultaten från olika inrättningar och tidskrifter förblir en viktig informationskälla för slutkonsumenten. Dessa tester fokuserar vanligtvis på ytterligare säkerhetsrelaterade produktegenskaper, utöver standardkvalifikationerna hos EU-däckmärkningen, och dessa är alltid viktiga för slutkonsumenten.
General Product Safety Regulation (GPSR)
Toyo Tire Holdings of Europe GmbH
Halskestraße 3-5, 47877, Willich, Deutschland
+49 (2154) 8911-111
technik-service@toyo-tire.de
http://www.toyotires.eu