Set-Cookie: Last_RDDSE=R-437643; expires=Fri, 16-Jan-2026 14:04:11 GMT; path=/; domain=123dack.se; secure; HttpOnly Set-Cookie: Last_cart_428=; expires=Fri, 16-Jan-2026 14:04:11 GMT; path=/; domain=123dack.se; secure; HttpOnly Set-Cookie: Last_cart_428=z4jWInKPCGFJXaIA.428.326554124; expires=Fri, 16-Jan-2026 14:04:11 GMT; path=/; domain=123dack.se; secure; HttpOnly Content-type: text/html; charset=windows-1252 Hankook Ventus S1 Evo 3 K127B HRS 225/45 R19 92W 4PR *, runflat SBL @ 123dack.se
0855121167

Hankook Ventus S1 Evo 3 K127B HRS 225/45 R19 92W 4PR *, runflat SBL

Hankook

Hankook tillverkar högpresterande kvalitetsdäck till en lång rad fordonskategorier, från bilar till lastbilar och motorsport. Mycket av utvecklingen och produktionen för den europeiska marknaden sker i Europa, inklusive originalutrustning till Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche och VW.

Hankook Ventus S1 Evo 3 K127B HRS

Vi levererar enbart däcket. Om det finns en fälg med på bilden är det endast i illustrativt syfte.

endast 2 229 kr
Leveranskostnaderna är inkluderade i priset!

Antal:

Däckstorlek:225/45 R19 92W ändra
Lagernivåer:Finns på lager
Däcktyp: Sommardäck
* originalutrustning till BMW modeller
4PR PR = Ply-Rating
PR är en gammal förkortning för antalet slager på ett förstärkt däck och används för att symbolisera lastkapacitet. T.ex. ett 8PR däck har en högre lastkapacitet än ett 6PR däck.
Numera använder vi lastindex symbolen (LI).
SBL Särskilt gestaltad skrift på sidoväggen, skuggade svarta bokstäver. (Serrated Black Lettering/Letters)
runflat Run flat däck som kräver lufttryckskontroll-system på fordonet (punkteringsfria däck)
Kundrecensioner:
EU däckmärkningar:Rullmotstånd C Väggrepp i vått väglag B Bulleremission B71 dB
EAN:8808563472027
Artikelnummer:R-437643
Hastighet:W: detta däck är godkänt för hastigheter upp till 270 km/h .

Det ultimata däcket för prestanda och hållbarhet

Utmärkt prestanda, kundsäkerhet och komfort är nyckelfaktorer för våra hållbara däck.

Däckmönster

Sammanflätade spår
Ventus S1 evo3 är utrustad med sammanflätade utvändiga spår för att säkra grepp och förhindra vattenplaning på våta, glatta ytor. Detta förstärker dess prestanda på våta väglag och vid svängningar i regn utan att kompromissa med köregenskaper på torra väglag.

Mycket styv utvändig skuldra
De yttre blocken och skuldrorna, där tung belastning och kontakttryck är koncentrerade på grund av svängning, expanderas; den maximala greppkraften vid styrning är säkrad genom dubbelverkan av Aramid-hybridförstärkningsbälte, vilket säkrar den platta kontaktytan under alla förhållanden; och köregenskaperna på torrt väglag förbättras med 15%.

Invändig
Det ger en förbättrad prestanda för vattenplaning eller våtbromsning genom att öka antalet inre låsningar (block) för att säkra mellanrummen för ökad dränering.

Utvändig
Antalet yttre låsställen är optimerade för att säkerställa styrningens greppegenskaper som krävs för svängning på torrt väglag, och den är utformad för att bidra till minskning av mönsterljud.

Däckstruktur

Slitbanans gummiblandning

  • Aqua Pine-gummiblandning innehåller harts som är utvunnet från barrträd och vegetabilisk olja som blandas med avancerad teknik. Detta ökar hårdheten i däckmönstret och ger utmärkt prestanda och stabilitet på våta vägar.

Aramid Hybrid förstärkningsbälte

  • Däckets styrka har ökats för att svara på en hög nivå av initialt kraftuttag och initial acceleration.

Vikta förstärkningar för bälteskanten

  • Bältets hållbarhet har förbättrats.

Tillämpning av höghållfaststål i bältetrådarna

  • Genom användning av höghållfasta bälten, absorberar däcket yttre stötar, vilket ökar livslängden och förbättrar komforten.

Dubbla lager med fiber förstyvning

  • Däckets hårdhet är strukturellt säkerställd med den dubbla strukturen av fiber förstyvning.

Stark skarvlös klinchtråd

  • Genom att öka bindningskraften mellan däcket och fälgen, även vid hög initial acceleration, kommer däcket inte rotera på fälgen.

HRS - Hankook Runflat System

Punkteringsfria däcket tillåter dig att fortsätta köra med en hastighet på upp till 80 km/h, även efter att ha förlorat inre lufttryck på grund av däckskador (dvs. punktering). Installationen av en TPMS (Tire Pressure Monitoring System eller däcktrycksövervakning) för att avkänna förändringar i däcktryck rekommenderas för att tillåta förarna att vidta lämpliga åtgärder i nödsituationer.

Punkteringsfria däck
Har en extra förstärkt stomme, för att vid tryckbortfall kunna bibehålla däckformen. På så sätt förhindras däcket att falla av fälgen och orsaka onödiga skador. Skulle punktering på ett punkteringsfritt däck uppstå, går det att köra ca 250 km i 80 km/h på detta. Alla punkteringsfria däck är RSC stämplade (Flat System Component) på stommen. Punkteringsfria däck behöver inga speciella fälgar, men fungerar endast på bilar som är utrustade med ett funktionellt däcktryckssystem.

Visa alla däck



Däcketikett/effektivitetsklasser


General Product Safety Regulation (GPSR)

Hankook Tire Europe GmbH

Siemensstr. 14 D-63263 Neu-Isenburg, Germany

(+49) 0 6102 8149 154

gpsr.support@hankookn.com


123dack.se - ett erbjudande från Delticom AG